Valentine's Day Broken Heart

Monday, 29 April 2013

Lelaki Diusir kerana terlalu Handsome?

opppsss..sedang mencari maklumat,tetiba jumpa berita pelik pulak.



"Menurut sumber terdapat tiga orang dari Arab Saudi telah diusir dari satu majlis di Arab Saudi kerana terlalu kacak dan menawan. Salah seorang daripadanya adalah Omar Borkan Al Gala. Dia adalah jurugambar fesyen, pelakon serta poet dari Dubai. Dia telah dikeluarkan dari majlis itu kerana suami di Arab Saudi khuatir isteri mereka akan jatuh cinta dengan si Omar ini sekiranya dia terus tinggal di negara itu."

x Handsome susah..Handsome pun susah juga..




Credit To :http://penpatah.blogspot.com/2013/04/wtf-lelaki-diusir-kerana-terlalu.html

Huhhh..dah lama tak jenguk blog,sibuk dengan aktiviti pembelajaran.Maklumlah bergelar mahasiswa,Tambah-tambah lagi ambil program kreatif..penat..

Penghujung Bulan april dan awal bulan may 2013  nie masyarakat tempatan negara kita sibuk dengan peperangan mulut,tak kurang daripada tue ada juga yang berperang perasaan dan yang lebih parah lagi bertarung dengan nyawa.. Sebab apa? sebab masa nie masyarakat kita yang layak mengundi sedang bersiap sedia untuk mengundi wakil rakyat masing-masing pada Pilihan Raya Umum Malaysia yang ke-13. Bercakap tentang PRU nie, terdetik pulak rasanya hati nak beri nasihat..maklumlah masyarakat kita nie dah sampai caci- mencaci tahap dewa,tak kurang juga yang fitnah pasal kes-kes diluar kotak pemikiran manusia..

Sebagai pengundi bijak,gunakanlah otak yang diberi untuk pilih pemimpin yang mempunyai keperibadian dan kewibawaan dalam memimpin. Selain tue kena lah bijak menilai berita-berita yang tidak berasas,jangan jadi macam lembu yang dicuck hidung,atau macam lalang ditiup angin..

Apa-apa pun,Saya nak ucapkan selamat hari  mengundi..


Saturday, 9 February 2013

My program today..



Assalamualaikum w.b.t..
Fuh..hari nie rasa lega sikit coz dapat cuti untuk 4 hari (gong xi fa chai),masa cuti kena manfaatkan dengan sebaik mungkin,kena buat aktiviti yang berfaedah..ops..susah juga nak buat aktiviti yang berfaedah,xde kawan,sume balik ke kampung halaman..memandangkan hari nie cuti & tak taw nak buat apa so saya cadangkan kepada rakan-rakan yang mengalami situasi yang sama macam saya supaya buat aktiviti-aktiviti yang macam ada kat bawah nie..


1. Luangkan masa bersama keluarga/Rakan-rakan.
  • Ok,untuk kawan-kawan tinggal bersama keluarga tue,ha..nie lah masa terbaik untuk korang bermesra-mesra dengan ahli keluarga atau rakan-rakan sebilik (student).Emm..masa nie juga lah korang dapat mengeratkan hubungan dan bertukar-tukar pendapat tentang masalah di tempat kerja @    masalah kat kampus(student),malumlah..manusia nie tak terlepas daripada sebarang masalah,dengan adanya masa bersama keluarga @ rakan-rakan sebilik nie sekurang-kurangnya boleh lah kurangkan tension korang bila masa cuti dah habis nanti..hehe


2. Online depan Komputer.
  • Aha..yang nie admin tak syorkan sangat kecuali kalau dah tak taw nak buat benda apa masa hari cuti korang.Bukan apa aktiviti nie ada baik dan banyak buruknya kalau rakan-rakan tak tw nak membahagikan masa (G3 geng-geng game),biasalah kekadang ada sesetengah remaja nie yang tak dapat kawal perasaan _ _ _ _,ha..tue yang sampai jadi penyakit..Tapi bagi rakan-rakan yang bijak menggunakan kemudahan nie,sangat digalakkan (nak berblogging,berfacebook,bertweet-tweet, @ lain-lain untuk  menyampaikan kebaikan)..sekurang-kurangnya dapat lah saham  akhirat.

3.Jalan-Jalan Cari Pengalaman
  • Ok,nie aktiviti yang terbaik kalau anda masih single,bukan apa masa single nie lah rakan-rakan dapat bergerak dengan bebas tanpa kongkongan yang berbentuk kemesraan,contoh nya kalau rakan-rakan dah berpunya,mesti jadi macam belangkas,ke hulu ke hilir bersama..terbeban lah weiii..tapi klu single masa nie lah masa yang terbaik,boleh jalan-jalan menimba pengalaman & ilmu pengetahuan.

4.Baca Buku/mengulangkaji pelajaran.
  • Kalau rakan-rakan yang masih menuntut tak kiralah sekolah rendah,menengah,ipt @ lain-lain,masa cuti nie boleh lah mengulangkaji pelajaran.Sekurang-kurangnya tak lah serabut masa nak buka sekolah nanti,bab 1 tak baca,bab 2 tak baca,macam-macam bab lagi lah tak baca..akibatnya?..fikirlah sendiri. Kalau rakan-rakan yang dah tak menyambung persekolahan tue,lebih baik baca novel,tak pun kalau yang tak minat baca buku tue (jiwa blues lah katakan) saya  cadangkan ambil gitar @ muzik instrument yang lain,buat lagu (melodi+lirik yang menarik)..baru lah blues.. kalau tak boleh follow juga,lebih baik tidur jew lah....

5. Jom Berseni
  • Ha..nie lah hari-hari yang admin tunggu untuk melakukan aktiviti seni,free..kalau rakan-rakan yang aktif atau mahir dalam seni nie boleh lah buat kejutan untuk hari esok (tak kira lah seni digital ke,seni halus ke,seni persembahan ke,seni muzik ke @ lain-lain cabang seni) yang penting kita dapat mencipta atau menghasilkan karya yang berguna Disamping menghargai masa dengan bijak.



                                     Ingat .."Demi masa,sesungguhnya manusia kerugian"


Sunday, 3 February 2013

Sembilan IPTS jalani semakan kelestarian

CYBERJAYA 31 Jan. - Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) akan menyemak kelestarian sembilan buah institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) yang bermasalah bermula Februari ini.
IPTS terbabit ialah Universiti Selangor (Unisel); Kolej Universiti Insaniah (KUIN); Malaysian University of Science and Technology (MUST); Asian Institute of Medicine, Science & Technology (AIMST) University; Twintech University College of Technology; Kolej Universiti Islam Selangor; Linton University College; Kuala Lumpur Metropolitan University College; dan Lincoln University College.
Menterinya, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, semakan menerusi inisiatif yang baharu diperkenalkan itu bertujuan mengesan perjalanan sesebuah IPTS seperti tadbir urus dan perkhidmatan yang ditawarkan.
''Kita pilih secara rambang lebih-lebih lagi kalau sesebuah universiti itu sentiasa mendapat liputan dan dalam perhatian pihak masyarakat berasaskan kepada kelemahan atau aduan diterima.
''Terdapat hampir 70 buah universiti dan kolej universiti swasta di negara kita dan mereka ini pemain yang akan menentukan kita berjaya untuk menjadikan Malaysia sebagai hab pendidikan tinggi di peringkat global dan rantau ini," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melancarkan University Malaysia of Computer Science and Engineering (UniMy) di sini hari ini.
Hadir sama Ketua Setiausaha KPT, Datuk Ab. Rahim Md. Noor; Ketua Pengarah Jabatan Pengajian Tinggi, Datuk Dr. Rujhan Mustafa; Canselor UniMy, Prof. Datuk Dr. Halimaton Hamdan; Dekan Sekolah Kejuruteraan Universiti Melbourne, Prof. Iven Mareels dan Pengerusi Prestariang Berhad, Datuk Ramli Abbas dam.
Mohammed Khaled menegaskan, kerajaan mengambil berat soal perkhidmatan dan kualiti penawaran program pengajian termasuk infrastruktur yang disediakan.
''Kajian semakan ini akan dilakukan oleh wakil-wakil dari IPT awam dan IPTS terpilih bermula pertengahan Februari," katanya.
Terdahulu dalam ucapan perasmiannya beliau berkata, UniMy ditubuhkan sejajar dengan keperluan negara untuk melahirkan modal insan yang dapat membangunkan aplikasi teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) memandangkan kebanyakan graduan ICT tidak memenuhi kehendak pasaran.
Menurutnya, sesebuah negara yang mahu membangunkan ekonomi berasaskan inovasi perlu melahirkan modal insan yang berkelayakan untuk membangunkan program perisian dan bukannya sebagai pengguna ICT semata-mata.
''Jawatankuasa Kabinet Modal Insan setuju bahawa di negara kita perlu ada universiti yang bertanggungjawab melahirkan pelajar sedemikian jadi kita benarkan universiti swasta mengambil tanggungjawab ini dan mendapat sambutan," katanya.
Sementara itu, Dr. Halimaton berkata, universiti butik itu menyediakan pengajian peringkat asas (setahun), sarjana muda (tiga tahun) dan sarjana (setahun) dan setiap pelajar terutamanya lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) digalakkan meneruskan pengajian sehingga ke peringkat sarjana.
''Kumpulan pertama akan memulakan pengajian pada Mei depan dengan 300 pelajar peringkat asas, 300 peringkat ijazah dan pelajar ijazah lanjutan, menjelang 2016 kita optimis dapat lahirkan 3,000 graduan.
''Kita percaya minat pelajar akan dapat ditingkatkan dan kewujudan UniMy ini dapat memenuhi keperluan melahirkan 10,000 modal insan menjelang 2020 untuk membangunkan program perisian dalam negara," katanya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Kampus/20130201/ka_01/Sembilan-IPTS-jalani-semakan-kelestarian#ixzz2JuAzetS3
© Utusan Melayu (M) Bhd 





Inilah hakikat percaturan dunia yang dimainkan oleh bangsa yang telah terkenal sejak dahulu lagi sebagai bangsa yang paling kejam,pembunuh para nabi iaitu yahudi laknatullah,betapa bijaknya mereka memutarbelitkan kenyataan semata-mata untuk menguasai pemerintahan dunia...ini yang buat admin terkejut bila terbaca berita israel nak serang syria.Walaupun kita tahu yang syria tue dikuasai oleh puak syiah yang setiap masa melakukan pembunuhan terhadap puak sunni,namun kita juga perlu yang dalam negara teresebut masih ada puak sunni,ini bermaksud bumi syria masih perlu dipertahankan daripada campurtangan yahudi.



Gambar fail menunjukkan peluru berpandu antipesawat SA-17 buatan Rusia. Senjata itu telah menyebabkan Israel menyerang Syria. - AGENSI
BEIRUT 31 Jan. - Israel melancarkan serangan udara ke Syria yang menyasarkan satu konvoi kenderaan dipercayai membawa senjata antipesawat kepada pejuang Hezbollah di Lebanon, kata pegawai Amerika Syarikat (AS) semalam.
Serangan itu dilihat menjadi elemen baharu yang menambah ketegangan konflik di Syria.
Pasukan keselamatan wilayah berkata, serangan udara itu pada malam kelmarin menyasarkan kawasan berdekatan sempadan Lebanon.
Sementara itu tentera Syria di dalam satu kenyataan berkata, serangan itu memusnahkan pusat penyelidikan tentera yang terletak di barat laut Damsyik.
Malah, tentera juga menafikan kewujudan senjata antipesawat itu dan menyatakan kemudahan penyelidikan saintifik mereka diserang oleh pesawat Israel.
Dalam pada itu, pegawai AS berkata, sasaran serangan itu adalah sebuah trak yang dipercayai oleh Israel membawa senjata antipesawat canggih untuk Hezbollah di Lebanon.
Trak itu dipercayai membawa peluru berpandu antipesawat SA-17 buatan Rusia di mana jika dimiliki Hezbollah akan membolehkan mereka menembak jatuh jet, helikopter dan pesawat tanpa pemandu (drone) milik Israel.
Tentera Israel enggan mengulas mengenai serangan tersebut.
Serangan udara Israel itu berlaku ekoran permusuhan antara Israel dengan Syria dan Hezbollah sejak berdekad-dekad lalu.
Serangan Israel itu meningkatkan lagi konflik pentadbiran Presiden Syria, Bashar al-Assad dan pemberontak yang ingin menggulingkan beliau. - AGENSI


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Luar_Negara/20130201/lu_01/Israel-serang-Syria#ixzz2Ju5B1Q00
© Utusan Melayu (M) Bhd 

SURAH AL-FATIHAH..

Al-Fatihah adalah satu rukun dalam solat, apabila cacat bacaannya maka rosaklah solat. Oleh itu perbaikilah bacaannya dengan ilmu tajwid. Bukan setakat bacaannya saja rosak malah kita menyebut nama syaitan di dalam solat kita. Berikut diperturunkan nama syaitan laknat yang wujud didalam Al-Fatihah, sekiranya kita tidak berhati-hati.

Nama syaitan
1] DU-LI-LAH (bila dibaca tiada sabdu) sebetulnya DU-LIL-LAH
2] HIR-ROB (bila dibaca dengan sabdu) sebetulnya HI-ROB
3] KIY-YAU (bila dibaca dengan sabdu) sebetulnya KI-YAU
4] KAN-NAK (bila dibaca dengan sabdu) sebetulnya KA-NAK
5] KAN-NAS (bila dibaca dengan sabdu) sebetulnya KA-NAS
6] I-YA (disebut tanpa sabdu) sebetulnya IY-YA. Iya bermaksud ‘matahari’

Dalam ayat ke 5, Jika salah bacaannya akan bermaksud “kepada mataharilah yang kami sembah dan kepada matahari kami meminta pertolongan”!!!!

7] SIROTHOLLAZI…………. sehingga habis hendaklah dibaca tanpa henti.
8] AMIN .hendaklah mengaminkan Al-Fatihah dengan betul iaitu AA…dua harakat, MIN…. 3 harakat, semoga Amin kita bersamaan dengan Amin malaikat Insya-Allah. semoga kita menjadi orang yang sentiasa membaiki bacaannya.

PETUA IMAM SYAFIE


PETUA IMAM SYAFIE
Empat perkara menguatkan badan
1. Makan daging
2. Memakai haruman
3. Kerap mandi
4. Berpakaian dari kapas

 Empat perkara melemahkan badan
1. Banyak berkelamin (bersetubuh)
2. Selalu cemas
3. Banyak minum air semasa makan
4. Banyak makan bahan-bahan masam 

Empat perkara menajamkan mata
1. Duduk mengadap kiblat
2. Bercelak sebelum tidur
3. Memandang yang hijau
4. berpakaian bersih 

Empat perkara merosakkan mata
1. Memandang najis
2. Melihat orang dibunuh
3. Membelakangi kiblat

 Empat perkara menajamkan fikiran
1. Tidak banyak berbual kosong
2. Rajin bersugi (gosok gigi)
3. Bercakap dengan orang soleh & berilmu
4. Bergaul dengan para ulama  
Fateh_90@blogspot. Powered by Blogger.

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Online Project management